Mięśnie nóg - Przysiad ze sztangą trzymaną z przodu

mięśnie czworogłowe ud, przyśrodkowe, obszernoboczne, pośladkowe

- stań mając przed sobą sztangę ustawioną na stojakach na odpowiedniej wysokości, klatka wypchnięta do przodu, zachowaj naturalną krzywiznę kręgosłupa, nogi rozstawione na wysokości miednicy, środek ciężkości podczas całego ćwiczenia ustawiony nad piętami. Sztangę połóż na przedniej części mięśni naramiennych, ramiona wysunięte przed siebie, przedramiona skrzyżowane, dłonie natomiast przytrzymują sztangę (alternatywne ułożenie rąk – ramiona wysunięte przed siebie, dłonie przytrzymują sztangę podchwytem na szerokości barków). Ramiona przytrzymujące sztangę ustawione na wysokości obręczy barkowej.

- wykonaj zejście w dół nabierając powietrza, prowadź możliwie w pionie linię piszczeli. Przysiadaj zachowując plecy w naturalnie prostej pozycji, wysuwając miednicę delikatnie w tył, co zapobiegnie wysunięciu kolan poza linię palców stóp. Schodź do momentu utrzymania napięcia w mięśni czworogłowych ud, rozciągając je maksymalnie. Wypychaj ciężar z wydechem z pięt, wysuwając biodra w przód w końcowej fazie.

WSTECZ